Wednesday, October 25, 2017

hati perempuan

Image result for love break


Related image

Image result for love

Alhamdulillah

ok kali ni entry nak sampaikan mesej untuk pembaca 
tahu bagaimana hati perempuan yang sebenarnya

semua manusia di muka bumi ini ada hati
bila ada hati akan ada macam2 perasaan
sedih, gembira, kecewa, terluka, pasrah 
tapi bila dikaitkan dengan perasaan 
memang perempuanlah insan yang paling banyak ragam

hati perempuan mungkin jauh berbeza dengan hati lelaki
ia lembut tapi ia boleh jadi keras 
lebih keras daripada batu mungkin

mungkin ada kata
hati perempuan mudah dimiliki
tapi tidak mudah untuk difahami

hati perempuan yang positif
adalah hati yang setia 
yang sentiasa ingin menjaga hati orang yang disayangi
tapi hati ini inginkan perhatian dan kasih sayang
bila hati ini dah terluka 
berkali-kali ia cuba dirawat dan disembuhkan 
kesan luka itu tetap ada
jika semakin terluka 
luka di hati itu akan lagi parah 
dan menyebabkan hati itu 
menjadi keras untuk terluka lagi

letakkan diri kita pada situasi dia
bagaimana rasa jika kita di tempatnya
bertahan dengan hati yang penuh luka
mencuba menjaga hati yang lain
walaupun hatinya telah terluka
bertahan mungkin ada akhirnya

mungkin lelaki rasa rimas dan malas nak layan 
hati perempuan yang macam2 ragam
kejap2 curiga
kejap2 cemburu
tapi percayalah jika benar seorang lelaki itu menyayangi 
takkan pernah dia menyesali hati yang dimiliki
dan akan selalu ada untuk menghargai
takkan dibiarkan hati perempuan menanti sepi 

pesananku 
jika hatimu cukup terluka
cukup kamu bersabar
it's enough 
lepaskan hatimu kembali pada penciptanya
bukan hatimu dicipta untuk disakiti 
tapi hati dicipta untuk disayangi dan dihargai 
percayalah akan Allah hadirkan yang lebih menghargai










The End!!!

Image result for dunbo

Alhamdulillah 
untuk semua yang telah ditakdirkan dalam hidup ini

kali ni dan selalunya memang akan menulis dengan perasaan
baru lah jari jemari pantas menaip

entry kali ni terjawab dengan semua entry pada tahun ini
lately what I meant
I realize it

THE END!!!

semua akan berakhir
kehidupan ini akan berakhir dengan kematian
perjalanan seorang pekerja berakhir dengan bersara
perjalanan seorang pelajar berakhir dengan tamat pengajian
pertemuan berakhir dengan perpisahan
banyak lagi

tapi berakhir yang bagaimana kita lah yang lakar
tapi Allah yang mentakdirkannya
semua pasti ada sebab

berakhir itu satu kata yang mungkin menyakitkan
menyentuh hati dan perasaan
tapi bagi sesiapa yang merasakan 
betapa bermaknanya 
apa yang sebelum sesuatu itu berakhir

ada yang sedih, ada yang suka dan gembira 
dan mungkin ada yang rasa lega


berakhir bererti melepaskan sesuatu yang bukan lagi milik kita
menerima dengan redha 
melihat hikmah di sebalik terjadinya
memperbaiki untuk sesuatu yang mendatang
agar berakhir dengan lebih baik 


“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” (Al-Baqarah: 216)


Thursday, September 28, 2017

Doa dari jauh

                              Image result for doa dari jauh
























Subhanallah, Alhamdulillah dan Allahuakbar 
lafaz mulia mengingati Yang Esa 

selawat dan salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW

Untuk semua pembaca 
Assalamualaikum 
May Allah Always bless you 
          😍😍😍😍😍😍


Doa 
hanya 3 huruf
tapi besar maknanya

Doa pada seorang hamba yang dambakan kasih sayang
dan pertolongan daripada penciptanya
Yang Maha Besar Dan Maha Memiliki segalanya 
segalannya apa yang ada di bumi dan di langit


Bila seseorang hamba itu berdoa 
terbuktilah dia percaya Allah
percaya hanya padaNya tempat kita memohon pertolongan 

Kehebatan doa 
memang tak dapat dijangka oleh sesiapa

jika anda seorang ibu dan ayah
doalah baik2 untuk anak2 anda
sekalipun anak2 anda jadi sebaliknya daripada yang anda impikan
ingat hati anak itu milik siapa
milik Allah 
doa dan terus doa 
insyaAllah keajaiban akan hadir setelah ribuan doa daripada anda

jika anda seorang guru
doalah yang baik2 untuk anak murid anda
sekalipun anak murid anda pernah menyakitkan hati
jangan marah 
kerana marah tidak menyelesaikan masalah 
anda rasa puas bila marah tapi tiada kesannya
pada jiwa dan hati anak murid anda
zikir dan doakan anak murid supaya lembut hati
mudah diajar dan dididik

jika anda seorang anak 
doalah baik2 untuk ibu dan ayah anda
jika ibu dan ayah anda jauh
rindu itu membuatkan anda sering mengingati mereka
jangan ingat je 
doalah minta Allah bahagiakan mereka dan jaga mereka
minta diberikan peluang untuk terus berbakti meskipun dari kejauhan

jika anda seorang sahabat
doalah untuk sahabat dunia akhirat
sekali kenal kekal dalam hati dan doa anda
sekalipun mereka semakin jauh daripada anda 
kerana masing2 ada kehidupan masing2
tugas dan tanggungjawab
doalah supaya diberikan peluang untuk bertemu kembali biarpun seketika 

ingatlah doa adalah ikatan dua hati 
yang saling sayang dan mencintai
biarpun jauh tapi dekat dalam doa








Friday, September 15, 2017

Sabar dan terus berdoa

Alhamdulillah lafaz penuh nikmat 
Allahuakhbar lafaz penuh keagungan dan hebat 
Selawat dan salam buat junjungn mulia Nabi Muhammad SAW

Assalamualaikum dan Salam cinta bitara buat semua


Baiklah kali ini nak bercerita tentang cinta
cinta yang bagaimana biasa atau luar biasa
cinta yang mulia atau sia2
Maklumlah ramai sahabat yang dah mendirikan rumah tangga cuti baru2 ni

Rasa terkejut pada mereka 
rupanya telah Allah takdirkan mereka berjodohan 
semuanya telah tertulis di Luh Mahfuz
mereka mampu berahsia di alam sosial 
tapi nyata setelah dinikahkan

Respect dan rasa bangga untuk mereka yang terpelihara
terpelihara kehormatannya dan maruah
daripada dicanang-canang di alam maya

mungkin saya adalah salah satu stalker yang terkenal di kalangan sahabat
yang mampu mencari maklumat hanya di hujung jari
I'm Stalker but Not a Hacker
sebab itu pentingnya privacy setting
semua di hujung jari
setiap media sosial FB, WhatsApp, Wechat, Instagram, Telegram 
ala limit privacy masing2 yang telah di setting oleh owner nya

hari ni stalker someone yang admire dari dulu
banyak dah buku ditulis 
aktif dakwahnya
salah seorang sumber insprasi dalam penulisan
pernah membeli naskhah penulisannya
rupanya bukan mudah nak jadi seperti dia dan cinta hati dia
mereka boleh menjaga batasan syarie
tiada yang mustahil jika kita berusaha memelihara
Allah akan bantu setiap usaha mulia

yang kita rasa mustahil itu tidak mustahil 
jika benar kita mahu redha Allah
berat dan bukan mudah
nampak pelik lagi berbeza daripada yang biasa2
nak jadi luar biasa mestilah lain daripada biasa kan
moga Allah permudahkan jalan ini 
moga Allah redhai 
tidak akan Allah pandang semua ini sia2

 ada nasihatnya dalam statusnya:

" Letakkan kebergantungan yang tinggi kepada Allah. Banyakkan berdoa agar Allah sentiasa bersama-sama kita dalam membuat sesuatu keputusan. Jaga hubungan dengan Allah, maka Allah akan berikan yang terbaik buat kita. "

semua pasti mendambakan setiap sesuatu dalam hidupnya adalah yang terbaik daripada Yang Maha Sempurna
Allah tahu apa yang terbaik untuk kita 
percayalah

PUT YOUR TRUST IN ALLAH




Monday, September 4, 2017

bersyukur dan menghargai

Alhamdulillah 
segala puji bagi Allah atas segala nikmat
nikmat Islam Dan Iman
selawat dalam salam buat junjungan Nabi Muhammad S.A.W


eh kenapa lately banyak update?
sebenarnya bila hati ni dah mula berbicara kembali
dalam diamnya selama ni
mood ada layankan saja

sebenarnya ada beli buku nukilan yang baru
tapi sambil menyelesaikan kerja selepas cuti 
tangan lebih memilih keyboard daripada pen
jadi parking la nukilan hati di sini

moga nukilan ini ilham daripada Illahi 
menjadi santapan santai minda dan jiwa
pada pembaca ye 😇 


sejak kebelakangan ni 
macam tahu2 je 
saat perlukan kata2 hikmah
untuk kekuatan jiwa 
aku islam dan iluvislam juga banyak post nukilan menarik
yang selalu dekat dengan situasi diri 

sentap dan deep je bila baca 
maknanya Allah hantar nukilan ni sebagai teguran pada kita
bukan terjadi sesuatu itu sia-sia 
percayalah semua ada sebab 

dalam hidup ni 
berdiam tak mampu membuat kita tenang 
tapi dalam diam kita mencari Illahi
mencari jalan yang Allah beri untuk ketenangan
ketenangan nikmat yang tak terbeli dengan wang ringgit

kadangkala kita sedar yang kita terleka 
meminta sesuatu yang kita mahu
sedangkan yang ada belum habis kita syukuri

ya memang kadangkala
Allah tak beri terus apa yang kita minta
tapi Allah 'hold' seketika
KENAPA????
sebab nak ajar kita sabar
nak ajar kita bersyukur 
dengan apa yang Allah izinkan untuk kita nikmati 
tapi di saat Allah beri apa yang kita minta
bagaikan kita sudah berputus asa dengan harapan kita dulu
kita kurang menghargai
kita lupa nak bersyukur

" maka hanya bersabar itulah yang terbaik (bagiku)"
(Yusuf : 18 )

masa itu juga milik Allah kan?
kenapa kita merasa lelah menanti 
menanti impian kita sendiri

jika kita tahu menghargai 
ertinya kita sudah tahu apa itu bersyukur
jangan kesali jika kita kehilangan 
mungkin kita tidak tahu menghargai
jauh sekali bersyukur 


“Sesungguhnya kita tidak akan benar-benar tahu menghargai 
sebelum kita benar-benar merasa kehilangan”

jangan sampai kata2 ini menjadi deep dalam hidup kita 
belajarlah menghargai dan bersyukur 


takdir Allah adalah yang terbaik

because ALLAH is only THE BEST PLANNER
😢😢😢😢😢😢





 

Sunday, September 3, 2017

percaya dan kepercayaan

Assalamualaikum 
selawat dan salam buat junjungan Nabi Muhammad S.A.W
keluarganya serta para sahabatnya

Alhamdulillah
nafas lega dan penuh nikmat 
mensyukuri dengan sepenuh jiwa
InsyaAllah

Percaya 
Percaya kepada Allah 
Husnuzon
setiap berlaku pasti ada hikmahnya
berkata memang mudah
tapi merasai dengan jiwa yang redha itu 
anda sendiri yang merasakan
anda sendiri yang tahu
maka anda lah yang menilai diri
muhasabah diri anda 

bukan mudah untuk percaya
kepercayaan pada Pencipta 
memang sesuatu yang besar nilainya
hati yang tenang bila adanya percaya pada setiap takdirNya
tidak Allah takdirkan sesuatu itu sia-sia


Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal, (yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): “Ya Rabb kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka”. [Ali ‘Imran/3:190-191].


bukan mudah percayakan orang lain 
begitu juga orang lain nak percayakan kita
bila dah percaya maka peliharalah kepercayaan itu sebaiknya

adakala dalam hidup kita 
kita dapat memiliki kepercayaan yang besar 
tanpa kita sangka
daripada tak percaya menjadi percaya

pernahkah anda mengalami situasi yang mendesak 
untuk anda cuba percayakan orang lain
walaupun pada awalnya sukar untuk anda percaya
andalah yang menentukan keputusan
anda jangan lupa keputusan bersama istigkharah
bersama redha dan petunjuk Allah
bukan bab jodoh je baru tahu istigkharah 😉😉😉

mempercayai dan diberi kepercayaan
merupakan tanggungjawab yang besar
sebelum orang percayakan kita 
atau kita nak percayakan orang lain 
kita mesti ada kriteria atau syarat tertentu 
untuk kita menilai dahulu sebelum meletakkan kepercayaan 
pada insan yang tepat


Alhamdulillah
rupanya begitu sukar orang yang sayang kita
melepaskan kita 
percaya akan keselamatan 
saat berjauhan 
meletakkan kepercayaan pada Allah 
menjaga dan melindungi 
dari jauh dengan iringan doa

percayalah 
ibubapa adalah orang yang selalu ingin percayakan anda
meskipun terpaksa 
kerana sayang mereka cuba percaya
kerana sayang juga mereka sukar untuk percaya anda

Alhamdulillah 
untuk kali ini
kepercayaan yang besar 
melepaskan dalam jagaan Allah 
buat kami 
yang telah terpisah hampir 3 bulan
merindui dari kejauhan
kini bersama melewati ranjau berliku

si Maroon 
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕





Thursday, August 3, 2017

rupanya bukan mudah

Assalamualaikum 
selawat dan salam buat junjungan Nabi Muhammad S.A.W
keluarganya serta para sahabatnya

Image result for la hawla wala quwwata illa billah in arabic text

memang ada saat kita diduga 
kita merasakan kita tak kuat langsung
hati meminta kekuatan 
fikiran hanya mampu mengingatkan 
padaNya

di mana harus kita mencari kekuatan soal hati???

jawab fikiran pada Allah yang kita minta pertolongan 
hati mula berdoa dan berzikir
mulut dan lidah bergabung melantunkan doa 
doa sepenuh hati 
dengan iringan manik2 jernih
membasahi wajah yang sayu 

rupanya dengan hanya menulis kita rasa sempurna kisah itu
mendambakan kisah yang indah 
seindah cinta kerana Ilahi
tapi kekuatan itu 
membina tembok dan benteng 
menghalangi langkah yang pincang
membatasi sesuatu yang dilarang
menjaga batas yang dibina syariat Allah

 rupanya bukan mudah

hati yang lemah membisikkan tak apa pada yang salah 
hati yang sudah kembali mengingatiNya
membina kekuatan itu sendiri
dengan izin Allah juga
mencari apa yang salah dan cuba perbaiki

atas kehendak Allah semua ini







 




Monday, December 12, 2016

After 2 years ago

Assalamualaikum everyone
Selawat dan salam buat junjugan nabi Muhammad SAW sempena maulidur rasul
1438 H. Banyakkan selawat banyak fadhilatnya.

Alhamdulillah
Tak sangka hari ni gelap 2 tahun sepi di blog ni...
Banyak je nak coretkan tapi biar bicara dengan Allah je la...
Tak ada mood nak menulis...
Tapi hari ada sikit...
InsyaAllah jika Allah izinkan tak lama lagi bertukar status...
Daripada ustazah ke cikgu kembali...
Dua2 seronok...

Nak story sikit...betul ke perempuan ego?
Saya akui ego perlu...sebab jangan terlalu mudah sangat dalam hidup ni tanpa prinsip dan pendirian sendiri...
Kalau perempuan tu ego pada lelaki...tu bukan ego...tu malu atau memang dia nak selesakan diri sendirian...dan mungkin ego sebab nak tegok keikhlasan dan kesungguhan lelaki tu...



Saturday, December 13, 2014

Ku ingin sendiri


Assalamualaikum 
selawat dan salam buat junjungan Nabi Muhammad S.A.W
keluarganya serta para sahabatnya

Alhamdulillah
atas segala nikmat yang tak terhitung 

masa berlalu tanpa meminta izin
berlalu bagaikan angin yang menyapa 
tak sedar pantas sekali 

jujur kadangkala lelah 
jujur kadangkala pilu
tapi masih tidak mengerti sebabnya


fikiran dan hati kadangkala 
tidak sehaluan
akibatnya laku akan selalunya sumbang

mungkin perlukan masa 
untuk sendiri 
mengatur posisi hati dan fikiran
agar tiada langkah sumbang lagi

pasti adakalanya kita perlu muhasabah diri
apa yang telah berlalu 
dan telah kte lewati
perlunya penambahbaikkan
agar tiada kurang dan cela lagi
memang kita tidak sempurna
pada laku, kata dan semuanya
namun masih perlu diperbaiki selalu

ku ingin sendiri buat seketika
melewati akhir tahun 2014 yang pelbagai 
tidak sangka aku telah lewati 
perancangan kita
tapi ianya tiada pasti
apa yang berlaku 
pasti kerana takdir Illahi

rasa hati yang pelbagai 
membuatkan kadangkala kelu
rasakan terlalu banyak maksud 
yang tak dapat disirat dan disuratkan
begitulah Allah mengatur
menegur kita 
tandanya pemilik hati kita rindu
 rindukan tangis kita 
senyumlah Allah sedang rindu kita
kembalilah padaNya
memohon ketenangan hati
mohon kita dapat sesuatu daripada waktu sendiri ini

"I Need Alone"






Tuesday, October 14, 2014

Rupanya Allah rindu

SANTAPAN SEBELUM TIDO
Tajuk tazkirah harini
Allah rindu tu
pernah tak tiba tiba rasa sebak ?pernah tak tiba tiba rasa sedih ?pernah tak tiba tiba rasa rindu ?Tapi semua tak tahu kenapa . Tak tahu sebab apa .sayang sekalian . Itu tanda nya Allah rindu . Allah rindu rintihan doa dan hajat kita . Cuba ingat balik . Bila kali terakhir kita bermunajat sepenuh curahan hati kita pada Allah ?
semalam ?
kelmarin ?
minggu lepas ?
tak pernah langsung ?
Allah . Allah ..
sayang .
Bila tiba tiba rasa nak menangis . Sebak rasa macam tak kena . Ingatlah . Allah sedang rindu akan kamu .
Mungkin dengar nasihat, rasa teruntun hati tu . Padahal takde ayat touching pun . Tapi kita yang over over nak se sebak pulak .
No no . Itu rasa Allah yang bagi .
Cuba kalau .
Rasa sedih sebak nak menangis .
Kita cepat cepat pergi toilet .
Carik kepala paip . Bukak paip .
Mandi ? Tak . Amik wudhu' . Masa amik wudhu tu hayati setiap titisan air yang jatuh pada anggota wudhu . Konfem makin lebat hujan air mata . Sebab ape ? Sebab nak pergi jumpa Allah ni .
Hamparkan sejadah . Solat lah . Doa lah . Minta lah . Allah dengar . Allah rindu tu . Sebab tu Allah bagi rasa sedih tu .
Nah . Lepas siap mengadu . Mesti rasa lega . Sebab Allah dah dengar rintihan kita . Bersyukurlah kerana masih ada yang sayang .
Sayangg..
walaupun tiada bahu untuk bersandar untuk melepaskan rasa sedih kecewa marah ,,
tapi .
Kita masih ada lantai untuk bersujud . Kita masih ada Allah untuk di adukan segala masalah .
Okay . Jangan sesedih lagi .
La tahzan . Innallaha ma'ana .
sebarkan bahagia
moga Allah Redha
Wallahu'alam..

Saturday, October 4, 2014

teristimewa buatmu sahabatku

Alhamdulillah 
segala puji bagi Allah atas segala nikmat
nikmat Islam Dan Iman
selawat dalam salam buat junjungan Nabi Muhammad S.A.W

tiada kata-kata yang mampu ku ungkapkan
hanya setulus doa yang ikhlas dari hati seorang sahabat
yang merasai kehilanganmu sahabatku
air mata membasahi pipi
asyik mengenangkan dirimu 
kebaikan dan segala kenangan kita di saat kita bersama

Allah mengingatkan kami 
kau milikNya 
kami juga milikNya
yang bila-bila masa akan kembali semula padaNya
daripadaNya kita datang dan kepadaNya kita kembali

awk pergi tinggalkan kami
kami masih rindu 
lama tak jumpa
last reunion kita 

banyak kenangan kita
yang masih segar dalam ingatan kami
kami akan merindui awak 
selamanya

pergilah dengan aman sahabatku
walaupun kami akan merinduimu
awak tunggu kami di sana 
kami juga akan kembali menghadap Illahi
cuma awak pergi dahulu sebelum kami

di dunia kita berjanji bertemu
mencipta kenangan 
namun di sana kita berjanji bersama 
dalam tempat yang damai dan tenang
InsyaAllah kita jumpa di syurga

kiriman salam tak pernah ku berikan
kita bertegur hanya perlu
mencari ruang dirimu menegurku
bukan diri ini tidak menghargaimu
tapi kurang selesa lagi tidak biasa

ingat lagi kata-katamu
seperti di tujukan padaku
"hargailah orang di hadapan kita"
memang awak di hadapan saya
maaf andai tak jadi sahabat yang baik untuk awak

masih segar ingatan awak lah hero
di dalam hutan yang tebal
di malam hari
menjaga pergerakan kami perempuan
kumpulan puteri Islam
menjaga saya dalam game jungle tracking 
awak membantu mengawal pergerakan menggunakan tali
awak pastikan saya dan rakan berjalan dengan selamat
kadangkala berona sama baju raya kita
sampai ada yang cemburu 


saya cukup kenal awak seorang yang baik
walaupun kadang-kadang garang
tapi banyak kebaikan awak yang takkan saya lupa
sepanjang hidup saya
selamat tinggal sahabatku
semoga awak tenang dan damai kat sana
jagakan si kecil Nuraisyah 
kami merinduimu
dan akan sentiasa mendoakanmu





Thursday, October 2, 2014

Teristimewa Buatmu

Alhamdulillah
segala puji bagi Allah 
yang mengurniakan segala nikmat 
selawat dan salam buat Nabi Muhammad S.A.W

25/9/2014
Pada hari aku diberi nikmat
aku juga diduga
 rezeki ku di dunia 
rezeki mu di Syurga

aku berhijad
kau berjuang untuk syahid
menghapus dosa-dosa 
melahirkan bidadari yang dipilih
menemanimu hanya di syurga
anak yang solehah harapan di dunia
namun kau pergi duhai bidadari 
memberi kesan kepada kami 
kami menantimu 

sayangku Nuraisyah
tak sabar untuk menanti kelahiranmu
tak sabar untuk menatap wajahmu
yang seiras wajah ibu dan ayahmu
tak sabar nak hadiahkan baju baby berwarna hijau 
tak sabar nak melihat gambar2 comel mu
tapi aku hanya sahabat ibu dan ayahmu
ibu dan ayahmu yang masih muda 
yang teruja menantimu
anak sulung mereka

siapalah aku untuk bersedih
siapalah aku untuk berat untuk redha
siapalah aku untuk meratapi pemergianmu
namamu telah aku berikan aisyah sekadar gelaran
kerana aku yakin kau adalah didadari
tidak ku sangka nama itu pilihan ibu dan ayahmu

aku hanya mak cik
yang rindukan dirimu
dari sebelum lahirmu di dunia ini
aku hanya sempat hadiahkan surah Maryam  
mengharap kau menjadi semulia Maryam ibu Nabi Isa
namun tak ku sangka 
bukan hadiahku baju baby hijau
 dan barang2 baby yang lain
tapi hanya bacaan Al- Fatihah dan Surah Yassin
buat mu bidadari Aisyah

alangkah gembira melihat comel ibumu 
mengandungkanmu Aisyah
alangkah teruja dan rajinnya nenekmu
menyiapkan tilam dan bantal yang comel
aku pasti ibu dan ayah 
sudah menyiapkan semua 
keperluan si bidadari 
yang bakal lahir beberapa hari lagi
namun Allah memberitakan kami 
yang kami telah kehilanganmu 
buat selama-lamanya
secara tiba-tiba 
yang tak pernah kami duga

aku hanya mampu melihat
derita dan sedih ibu dan ayahmu 
kehilanganmu yang mengiringi
pemergian atuk ayahmu 
atuk yang menanti cicitnya
tapi Allah takdirkan 
Aisyah pergi sesudah atuk pergi 
beberapa hari sebelummu

berita yang mengejutkan 
dari fb mak busumu 
yang penuh duka dan pilu
air mata mengalir sendiri
status ibumu 
mengharapkan doa dan sedekah Al-Fatihah untukmu
status ayahmu
atuk jagakan anaknya baik2 
tak mampu ku ungkapkan kata-kata
aku takut melukakan hati ibumu
aku rindu sekali untuk bertemu dengannya
hanya doa mengiringi tangis dan rindu


bahagialah duhai bidadari sayang 
Aisyah tunggu ibu dan ayahmu 
di syurga sana
moga Allah berikan mereka kekuatan











Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...