Monday, October 24, 2011

cerita mereka :-)


Sekolah…tmpt crite bermula…

Gadis dan jejaka…©

Gadis diam2 cintakan jejaka…

Tp jejaka x tau…

Jejaka x peduli pun kehadiran gadis…

Bila jejaka tak sihat…gadis risau sgt..

Tp jejaka x tau…

Bila jejaka didenda…gadis sedih sampai x mampu tersenyum…

Tp jejaka tak pernah tau sebabnya…

Bila jejaka kutuk gadis…gadis diam aje…

Tp jejaka sikit pun x rasa berdosa…

Bila jejaka tk siap kerja rumah…gadislah tempat utk tiru… gadis tk kisah pun…

Tp jejaka tk rasa malu pun…

Bila jejaka suka kt perempuan lain…gadislah org tengah…

Gadis kecewa…

Tp jejaka tak pernah faham…

Suatu hari…..

Jejaka pelik kenapa gadis x dtg???

Tp just ‘pelik’…ada dia kisah kenapa :-P

Tiba2…

Cikgu kelas masuk suruh sedekahkan Al-Fatihah…

Dan doakan pembedahan gadis berjaya…

Dan tanpa disedari air mata jejaka merembes keluar…:’(

Dlm hati jejaka”awak!!! Maafkan saya”

Cikgu biar saya yg bacakan doa…

Dalam hati ”saya tahu semua ini xkan mghapuskan dosa saya pd awak…

“semakin parah keadaannya,”kata2 ibunya yg menusuk hati jejaka yang penuh dgn rasa bersalah dan menyesal sgt2…

Sebulan kemudian gadis keluar dari hospital…

Jejaka datang rumah…

Ya Allah!!! Gadis x seperti dulu…kurus dan x bermaya…

Dan…lumpuh buat selamanya…

Jejaka: awk, saya minta maaf…

Gadis: ala mcm saya ni nk mati je…dlm hati gadis (saya mmg akn pergi tinggal awk. Saya tak dpt bertahan:’()

Jejaka: rasa kehilangan xde awk…

Gadis: ye ke? Bukan awk ramai kwn...

Jejaka: x sama cam awk…J

Gadis: dlm hati (Ya Allah… Sakitnya!!! )…awk tolong mak saya…:-{

Jejaka pergi…

Sempat gadis tulis sesuatu utk jejaka…

Awak saya tetap cintakan awk…saya dh maafkn awk…sebab saya akan pergi dri hidup awk buat selamanya…

Jangan rasa bersalah tau…jgn rasa sedih kehilangan org yg x bermakna dlm hidup awk selama ni kan…

Jejaka: AWAK!!!

Jangan wt kerja yg berat2…saya akan bantu awk dan temani awk sepanjang hayat ini…saya cintakan awk selamanya…

p/s: crite ni lbh kurang sama dgn ‘rahsia sebuah cinta’

Cuma akhirnya lain sikit…just saje nk menulis…

Apa yg penting = kita mesti hargai insan2 yg ada disekililing kita…kerana mereka sebenarnya bermakna dalam hidup kita…jangan kita hadirkan sesalan jika kita kehilangan dia…sakitnya rasa kehilangan org yg kita sayang…

2 comments:

  1. huhu..sedihnya..
    tapi best..wat la cite2 camni lagi..

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah...jika diizinkan & ada kelapangan...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...