Sunday, August 28, 2011

cinta fahamilah hati ini :(


jasad: Assalammualaikum...hati awk sedih tak ramadan nak berakhir ni?
hati
: Sedih sangat...nie ajak awk tulis blog kejap...lagipun ada nak citer?
jasad
: apa yg awk nk citer?
hati: saya nak katam Al-Quran...Alhamdulillah katam...tapi ada benda yang saya tak dapat
buat
lagi...nie hajat ingat dapat...ermmm :(
jasad: apa?
hati: saya nak lupa somebody...saya dah cuba, banyak doa yg saya pohon...tapi kenapa Allah
tak makbulkan doa saya...saya tak nak ingat dia lagi...saya(hati) sakit sangat...saya
pernah dengar bila kita ingat seseorang yang tak halal bagi kita, kita akan jauh
daripadaNya...habis saya nak wat macam mana??
jasad: jangan cakap macam tu...setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya...mungkin jauh di
sudut diri(hati) awak tak ikhlas lagi nak lupakan dia...biarlah Dia yang
tentukan...kenapa awak nak lupakan dia klau awk cintakan dia...awk cintakan dia kan?
hati: memangla cinta...cinta ni hadir keranaNya...saya tahu hanya Dia yang berhak ambil
balik cinta itu kan? tapi saya rela undurkan diri sebab saya tahu dia cinta orang lain...
jasad: tapi pernah kan awak doa kalau dia bukan jodoh awak, awak nak sangat Allah
jauhkan dia daripada awak?
hati: tapi saya tak pernah rasa pun dia jauh daripada saya...
jasad: maksud awak?
hati: dia selalu hadir dalam mimpi saya, dia selalu ada dalam doa saya...saya sentiasa doakan
kebahagiaan dia, dia selalu lalu depan rumah, nama dia selalu ada dalam drama kat
tv...keluarga saya selalu sebut nama dia, bila nak kenakan saya...saya jadi malu dan hati
saya rasa gembira walaupun hanya dengar nama dia...
jasad: kesian awak...saya hanya mampu tolong untuk jauh daripadanya...tapi semuanya
kuasa Allah...ingat walaupun sakit mencintai dia tapi jangan menangisi takdir Illahi
untukmu
duhai hati...bersabarlah...jodohmu sedang menanti untuk menjemputmu
sebagai bidadari
dalam kehidupan yang diberkati Allah...sucikanlah hatimu sebelum
bertemu jodohmu...
andai kamu tak boleh lupakan dia...apa yang jelas tidak mustahil dia
adalah jodohmu...
mungkin Allah jauhkan dia buat seketika untuk kamu saling belajar
mencintai dan
menghargai erti sebuah cinta...http://akuislam.com/blog/renungan
/sebenarnya-allah- ambil-dia-untuk-uji-kita/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...