Wednesday, January 29, 2014

rahsianya seorang insan



Alhamdulillah 
lafaz yang teramat ku layak lafazkan dengan segala nikmat yang tak terhitung olehku
selawat dan salam buat insan agung yang menanti ku dengan syafaatnya dan kasihnya

siapa yang penuh rahsia?

dia adalah jodohku
Allah rahsiakan dirimu dariku
dan Allah juga rahsiakan diriku darimu 
adilkan Allah
sweet penantian ni :-)


Wahai calon Imamku.
Bersabarlah untuk menanti kedatanganku,
Jika memang kita berjodoh, 
Allah pasti akan memberikan 
cinta ke dalam hati kita, 
Bantu aku dengan doa dalam Istikharahmu, 
Biarlah Allah yang mengatur semuanya,
 Kerana pilihan Allah adalah pilihan yang TERBAIK. 


andai kau pernah hadir dalam hidupku
aku minta dirimu mengerti 
kenapa semua itu terjadi
bukan ku menolak tapi aku menjauhi 
semata-mata kerana Allah

jawapannya mudah 
ayat dalam kitab yang mulia
menjadi panduanku dan umat Islam duniawi
Surah Al-Isra' ayat 32
  1.                             "Dan janganlah kamu menghampiri zina,sesungguhnya zina itu adalah satu                             perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat(yang membawa kerosakan)."
  2. saya telah letakkan kepercayaan saya pada Allah
  3. tentang kita 
  4. hanya Allah yang tahu
  5. takdir menentukan pertemuan kita


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...