Thursday, April 18, 2013

semuanya akan indah pada waktunya

Alhamdulillah...
menikmati nikmat Allah yang tak terhitung 
semoga bukan tergolong daripada kufur nikmatMu...

ok just nk share tentang cinta dan perkahwinan
ada yang nak kahwin,dh kahwin,
atau takde rasa apa pun

sekarang ramai yang bersedia nak kahwin 
sebab dah mula simpan duitla, pergi kursus kahwin,
maklumlah semakin umur meningkat mulalah terfikir
tapi kat sini nak cerita sikit...
just pandangan saja...

ok kenapa Allah tak pilih kita untuk mendirikan masjid dalam usia kita sekarang?

1. Allah nak kita lebih bersedia dari banyak hal
nak kata kat sini betul kte dah sedia ni....
kita sekarang dok sorang kan...
kat sini lah nak pandai uruskan diri...
yang perempuan masa ni nak belajar masak,menjahit dan lain-lain
kalau uruskan diri tak berapa terurus jangan sibuk berangan nak kahwin

2.Allah nak kte dekat dengan Dia dulu
patut ke kte dahulukan cinta yang sementara dengan cinta yang abadi
cinta yang tiada nista...
cinta pada Allah belum kukuh, kte sibuk nak cari cinta dunia...
nanti takut kte terlebihkan cinta dunia...
relakslah kte jangan tergopoh-gopoh bab kahwin ni
Allah Maha Mengetahui...
bila kte dah benar bersedia Allah akan hadirkan pasangan yang akan 
menambah kebahagiaan anda
 nak pasangan soleh atau solehah 
jadi baik dulu kan 
dalam al-Quran pun nak nyatakan
janji Allah tau!!!
maka yakinlah dengan ayat-ayat Allah

Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)”. (An Nuur : 26) 

redhalah apa yang telah Allah takdirkan untukmu...


sikit sedutan episod 4 "cinta dan wahyu"
video

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...