Thursday, December 13, 2012

tempias "Warkah Cinta"




 
alhamdulillah
pejam celik dah nak habis sem dah
time for study
tapi tak boleh lah study je kan
sampai tak ada masa nak release tension
jadi dengar2 daripada kawan 
ada cerita best
"WARKAH CINTA"
tahulah surat cinta
tapi surat cinta berbau syurga
 
mungkin yang seronoknya tengok
sebab percintaan antara orang2 yang bersekolah agama
penuh dengan hujah dan nasihat
banyak ilmu yang dapat daripada 
dialog2 mereka
yang diselitkan dengan hadis dan ayat Al-Quran
secara tak langsung dapat mendalami 
cinta yang berlandaskan syariat Allah
 
tapi kesian pula
susahnya menolak rasa cinta yang hadir
seorang taffiz juga 
terbuai perasaan cinta
tiada manusia di dunia ini hidup tanpa cinta
cinta pada Allah, rasul, ibubapa
dan sebagainya
 
suatu kata2 biasa
tapi ianya sangat bermakna untuk 
semua muslimah yang impikan 
cinta seindah bayangan firdausi
yang inginkan gelaran wanita solehah
 
"maaf andai kini saya tak bersedia lagi...
saya lebih memilih Allah dan ilmu...
tolonglah awak faham, 
saya tak cukup sempurna mencintai Allah
saya takut nanti bila kita jumpa, 
saya akan lupakan Allah...
biarlah saya kukuhkan cinta saya ini
pada pemilik cinta yang mutlak
hanya Allah...
biarlah saya sendiri mencari cinta Illahi
cukuplah doa awak 
mengiringi hidup saya sebagai 
bakal jodoh awak yang dah Allah takdirkan...
saya harap awak juga sedang sendiri 
mencari cinta dan redha Ilahi...
 
buat masa ini 
saya nak jaga hati saya...
saya tak nak cemburu, sakit hati, merajuk, 
sedih, benci, rindu, sayang
pada insan yang tidak halal bagi saya
izinkan saya menjaga hati ini...
begitu juga awak...
 
saya tak nak awak ganggu jihad saya...
saya sedang berjuang melawan nafsu...
saya sedang berjuang menuntut ilmu...
saya tak nak awak ganggu iman saya...
saya tak nak awak dekatkan saya dengan zina...
meskipun zina hati...
kerana Allah dah nyatakan dalam ayatNya
"jangan mendekati zina"
peringatan ini cukup sempurna untuk saya dan awak
pengang sebagai benteng pertahanan 
daripada hasutan nafsu dan syaitan...
 
saya juga takkan jauhkan awak dengan Allah
saya takkan ganggu perjuangan jihad awak...
saya takkan ganggu iman awak...
 
saya nak awak dan saya diberkati 
dan beroleh cinta yag diredhai Allah...
memiliki cinta seindah bayangan firdausi...
 
sabar ye awak...
jika memang kita ditakdirkan 
pasti kita akan bertemu suatu ketika yang kita tak tahu
sebab ini semua rahsia Allah...
awak nantikan saya dengan penuh kesabaran
dan ketaqwaan...
 
ermmmm....
dah macam warkah cinta juga.... 
hehe :-)
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...