Saturday, December 24, 2011

Pada-Mu....


Ku meratap dalam tangis,
ku ketawa dalam riang,
ku termenung dalam hiba,
ku kecewa dalam duka,
ku menyesal dalam pilu,
hanya pada-Mu ku bermohon,
meminta kekuatan dan perlindungan,
dalam melayari kehidupan,
yang tidak mampu ku duga,
sesaat pun akan datang,


esok ataukah nanti,
ampuni semua salahku,
lindungi aku dari segala fitnah,
lindungilah aku daripada kelekaan dunia,
lindungilah aku daripada perasaan yg tidak baik,
lindungilah aku daripada riak & bangga,
atas apa yang Kau telah berikan padaku,
semua itu adalah anugerah dan ujian,
buatku yang sedang berusaha menjadi yang terbaik,
hanya padaMu dan untuk-Mu


Kau tempatku meminta,
Kau beri ku bahagia,
jadikan aku selamanya,
hambaMu yang selalu bertaqwa


Ampuniku ya Allah,
yang kadangkala melupakanMu,
saat Kau limpahkan kurniaMu,
tapi yang pasti akan mengingatiMu,
saat Kau berikan dugaan & ujian,
dalam sunyi aku bersujud,
dalam sunyi aku bermunasabah diri,
betapa banyak Kau berikan padaku,
tapi sangat sedikit pengorbananku,
amalku untukMu,


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...